All Business is Human
Changing the game of Business Transformation
The Cordial story
Vi brinner för att frigöra våra kunders fulla potential. Genom att tillföra och skapa maximal genomförandekraft kan vi skapa hållbara resultat. På Cordial, tror vi att affärsutveckling är en positiv kraft som driver hållbar förbättring och tillväxt för individer, företag och organisationer. Vårt bidrag till marknaden och våra kunder är baserat på kompetens och passion av de personer som arbetar på Cordial. Vi vet att vår framgång är en direkt följd av resultaten av våra kollegor – och är därmed vår strategi att växa med vår talang.
Cordial är det ledande managementkonsultbolaget inom affärsutveckling och affärsarkitektur. Sedan starten 2001 har ambitionen varit att bli ett nytt riktmärke för modern managementrådgivning. Längs vägen har vi etablerat ett välbeprövat och erkänt ramverk som länkar affärsstrategiska val med strukturella konsekvenser och en konkret transformationsagenda. Cordial består idag av ett 50-tal rådgivande konsulter som genom rådgivning, utbildning och events överbryggar gapet mellan strategi, struktur och kultur för att frigöra kundens fulla potential och skapa hållbara resultat.
Branschsnitt +36
NPS +68
Branschsnitt +20
eNPS +87
Nöjda och engagerade medarbetare! När hjärta och hjärna prioriteras lika högt ger det positiv effekt internt. Var 14e dag får våra medarbetare tycka till om sin jobbsituation via Winningtemp och resultatet är minst sagt positivt. eNPS eller Employer Net Promoter Score mäter i vilken utsträckning medarbetare skulle rekommendera Cordial som arbetsgivare.
Cordial United
Cordial är ett företag där varje individ räknas. Vi kommer aldrig att bli bättre än människorna i vårt team. Som medlem i Cordialteamet, förväntas du därför att spela en aktiv roll i utvecklingen av våra kunder, dig själv och vårt företag.
Möt hela teametResan hit
Cordial grundades för 20 år sedan, sommaren 2001 som var en helt annan tid. Dotcom-yran hade nått sitt klimax och vi var några konsulter i en stor internationell firma som såg att handlingsfriheten fanns runt hörnet. När vi startade levde en internetfrälst värld i tron att framtiden bara var ett klick bort. Gamla strukturer skulle förpassas till marknadsekonomins elefantkyrkogård när den nya digitala ekonomin skapade affärer och möjligheter på ett ögonblick. Riktigt så blev det ju inte. Nya och gamla strukturer utvecklas sida vid sida. Men dramatik i vardagslivet saknas inte när de ständiga förändringarna blir en del av den dagliga rutinen, för såväl nya som gamla företag.
Det var själva förändringsprocessen som blev vår ledstjärna, eller snarare bristen på fungerande förändringsprocesser som vi stötte på ute bland företagen. Att arbeta med det som vi idag kallar genomförandekraft. Att gå från att föreslå vad som kan göras till hur det ska göras. Och sedan göra det.
Vår första insikt, att den holistiska synen på företags- rådgivning var en förutsättning för utveckling, ledde till att vi fördjupade oss i affärsarkitekturen. Den stora vändpunkten kom 2006, efter ett företagsförvärv och ett antal lyckade projekt nådde vi fram till vår egen definition av vad som är en fungerande affärsarkitektur. Det vill säga den bottenplatta som hela verksamheten vilar på. Det mest framträdande i vårt angreppssätt var att när vi pratade om hela affären, så var det verkligen helheten. Att utveckla företagens förmåga att brygga gapet mellan strategi, struktur och kultur och samtidigt frigöra kraften i den pågående digitaliseringen ut i hela organisationen.
Idag, 20 år senare, är vi ett 50-tal rådgivande konsulter och tillväxten är stark. Cordial har utvecklat erbjudandet kring affärsarkitekturen ytterligare. Vårt förhållningsätt till rådgivning är att involvera och utveckla medarbetarna som har ansvaret för projektet, snarare än att pressa fram åtgärder ur affärsmodellen. Det kräver en annan arbetsprocess. Det kräver mer av kunden och organisationen, och det skapar hållbara resultat.
För Cordial innebär det att kunskapen hos mottagaren är avgörande om ett beslut, en strategi, en affärsmodell blir framgångsrik eller inte. Därför var det en självklar konsekvens av vår egen strategi att vi tidigt startade en utbildningsdel. Den är en viktig grund för att framgångssäkra enskilda projekt då vi vet att de läggs i händerna på motiverade och kunniga mottagare. Om strategier ska bli verklighet, krävs det att alla involverade är överens om riktningen. Vad vårt mål är och hur processen drivs framåt. Vi tror att det är viktigare än någonsin i en tid när kraven på dynamik och rörlighet i affären aldrig varit så stor.
Under de här 20 åren har vi på nära håll sett hur genomsnittstiden mellan överraskningar blivit allt kortare. Kraven att se förändringar tidigt, att snabbt ställa om, går inte längre att lösa med stora externa insatser. Det är samverkan mellan den motiverade individen och gruppen och ett externt stöd från beslut till realisering som frigör genomförandekraften och skapar framgång.
Cordial stories
Varje medarbetare har sin unika erfarenhet som tillsammans bygger vår gemensamma historia, The Cordial story. Läs medarbetarnas egna berättelser om hur och varför de väljer att vara en del av Cordial.
All innovation börjar med att man ifrågasätter själva frågan
Att välja arbetsgivare är en uppgift som kräver omtanke
Livet händer både på och utanför jobbet
Det fanns ingen tvekan om att kulturen speglade mina förväntningar
Jag ville styra min egen utveckling och få utlopp för min nyfikenhet
Insights & inspiration
På vår blogg kan du ta del av artiklar om hur det är att jobba på Cordial men också läsa disruptiva nyheter, inspireras av Cordials whitepapers och mycket mer.